Statiegeld
Bij Carpartsdirect.be kan je een artikel kopen waar statiegeld op zit. Om je statiegeld terug te krijgen dien je het oude statiegeld artikel te retourneren naar ons. De statiegeld artikelen dienen (indien redelijkerwijs mogelijk) in de verpakking van het nieuw aangeschafte artikel retour te komen. Voordat je een artikel retour zendt vragen wij om in het bezit zijn van een retournummer. Je kunt een retournummer aanvragen door het stappenplan te volgen. Je kunt het statiegeld, binnen 4 tot 6 weken vanaf het moment dat je de artikelen terugstuurt, terug verwachten.
- De bestelling dient na het toekennen van het RMA-nummer z.s.m. retour gestuurd te worden.
- De retourartikelen indien mogelijk in originele verpakking en onbeschadigd.
- Ga zorgvuldig om met de verpakking van een artikel.
- Zolang het niet hoeft verzoeken wij je om geen teksten te schrijven op de originele verpakking en geen stickers of plakband te plakken op de originele verpakking.
- Verpak de retourartikelen indien nodig in een omdoos om transportbeschadiging tegen te gaan.
- Op de retourzending dient duidelijk het RMA-nummer vermeld te staan.
- Problemen met de verzending, bij of door het bedrijf dat zorg draagt voor de verzending naar ons, zijn voor risico van de klant. Bewaar daarom altijd je verzendbewijs.
- De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.
Stappenplan
U wilt een artikel retourneren voor garantie. Uiteraard is dat geen probleem en wij helpen u er graag mee! U kunt de aanvraag indienen door de stappen hieronder te volgen.
- Stap 1: Log in met uw account op Carpartsdirect.be
- Stap 2: Ga naar; "mijn bestellingen"
- Stap 3: Klik op "Bekijk details" van uw bestelling
- Stap 4: Klik op "Retourneren"
- Stap 5: Vink het artikel of de artikelen aan welke u wilt retourneren voor ter garantie en geef hierbij ook de vervolgactie aan. Selecteer hierbij wel de volgende reden "Het artikel is door mij gebruikt maar werkt niet meer naar behoren, ik wil een garantie procedure starten". Geef vervolgens aan wat er mankeert.
- Stap 6: Bevestig uw aanvraag.
- Stap 7: U krijgt u een bevestiging van uw aanvraag via de mail. Vervolgens kunt u in "mijn retouren" uw aanvraag volgen.
Ik wil een retour aanvragen maar ik heb nog geen account
U wilt een artikel retourneren voor garantie, maar u heeft de bestelling geplaatst zonder een Carpartsdirect.be account:
Geef dit door, door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeldt uw klant en/of uw ordernummer. Uw account zal dan geactiveerd worden zodat u de aanvraag via onze website kunt indienen. U krijgt hier een e-mail over gestuurd.