Garantie en defecten
Wettelijke garantie
Wanneer je een product bij ons koopt heb je ten allen tijde, mits je het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet aan je verwachtingen voldoen dan zullen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover je nakomen. Wij willen u vragen zo snel mogelijk en bij voorkeur binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met ons op te nemen.
Na je mededeling onderzoeken wij of we het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen kunnen vervangen. Mocht dit in zijn geheel, of op de korte termijn, niet mogelijk zijn dan bieden wij je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Je krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van ons terug.
Aanvullende fabrieksgarantie
Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. Wil je meer informatie over deze garantie en wat deze inhoudt stuur ons dan een mail en wij laten je dan per omgaand weten welke aanvullende garantie er is voor de desbetreffende fabrikant.
Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover je moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden je daarom ten alle tijde aan in het geval van een gebrek eerst met ons contact op te nemen. Wij zorgen ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt.
Ons verzoek is om een retourformulier aan te vragen. Het is belangrijk om een defect z.s.m. aan ons te melden.
Stappenplan
U wilt een artikel retourneren voor garantie. Uiteraard is dat geen probleem en wij helpen u er graag mee! U kunt de aanvraag indienen door de stappen hieronder te volgen.
- Stap 1: Log in met uw account op Carpartsdirect.be
- Stap 2: Ga naar; "mijn bestellingen"
- Stap 3: Klik op "Bekijk details" van uw bestelling
- Stap 4: Klik op "Retourneren"
- Stap 5: Vink het artikel of de artikelen aan welke u wilt retourneren voor ter garantie en geef hierbij ook de vervolgactie aan. Selecteer hierbij wel de volgende reden "Het artikel is door mij gebruikt maar werkt niet meer naar behoren, ik wil een garantie procedure starten". Geef vervolgens aan wat er mankeert.
- Stap 6: Bevestig uw aanvraag.
- Stap 7: U krijgt u een bevestiging van uw aanvraag via de mail. Vervolgens kunt u in "mijn retouren" uw aanvraag volgen.
Ik wil een retour aanvragen maar ik heb nog geen account
U wilt een artikel retourneren voor garantie, maar u heeft de bestelling geplaatst zonder een Carpartsdirect.be account:
Geef dit door, door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeldt uw klant en/of uw ordernummer. Uw account zal dan geactiveerd worden zodat u de aanvraag via onze website kunt indienen. U krijgt hier een e-mail over gestuurd.